CenterGame.pl

W Diablo 4 będziemy mogli wybrać ścieżki mocy aniołów, demonów i nefalemów

Ostatnio ujawnione podsumowanie kwartalne zdradziło nową mechanikę progresji graczy. W Diablo 4 będziemy mogli wybierać ścieżki mocy aniołów, demonów czy nefalemów!

Diablo 4 od listopada zeszłego roku jest na świeczniku wielu fanów gier Blizzarda. Aktualnie jest też jedną z najpopularniejszych produkcji Blizzarda. Widzimy to nie tylko po wyszukaniach w sieci, ale również po wynikach w sieciach społecznościowych.

Dwa dni temu deweloperzy ujawnili nowe podsumowanie kwartalne w Diablo 4. Zaprezentowano w nim otwarty świat, nową mechanikę Obozów, itemizację wierzchowców jak i nowe affixy do przedmiów. Więcej o tym pisaliśmy poniżej.

I w związku z ostatnim gracze nie zwrócili uwagi na kolejną nową mechanikę, a przynajmniej coś co wydaje się takim być.

Ścieżki mocy w Diablo 4

Nowo ujawnione zrzuty ekranu z Diablo 4 prezentują nam ścieżki mocy, które będą wymagane do określonych przedmiotów, które gracze będą mogli założyć.

Na początek zaprezentujemy je, a później spróbujemy rozkminić jak takie mechaniki mogą wyglądać.

Jeśli dobrze zwróciliście uwagę niektóre przedmioty posiadają poziomy mocy wymagane do ich założenia. Te jednak dzielą się na trzy kategorie:

I pojawia się tu arcyważne pytanie. W jaki sposób te moce będą funkcjonowały. Mamy kilka teorii na ten temat, ale póki co stanowią jedynie teorię. Do tego momentu deweloperzy nie zdradzili nam praktycznie nic w kwestii progresji bohaterów, a powyższe ścieżki mocy mogą wprowadzić zupełnie nową mechanikę.

Przykładowo ścieżki mocy mogą funkcjonować jako statystyki przydzielane w poszczególnych kategoriach jak miało to miejsce w Diablo 2. Mogą też działać tak, że na początku gry gracze będą musieli wybrać ścieżkę, którą chcą podążać i wraz z progresją poziomów będzie rósł też poziom mocy.

Z tym drugim może wiązać się jeszcze jedno ważne zadanie. Diablo 4 może wywrócić mechanikę fabularną do góry nogami. Otóż moja najnowsza teoria jest taka, że gracz wybierając ścieżkę nie będzie realizował jednostajnego wątku fabularnego, a coś podobnego do tego co miewamy aktualnie w World of Warcraft. Gracze już na początku wybierają stronę konfliktu i to właśnie w jego kierunku będą walczyć. Przykładowo jeśli wybierzemy ścieżkę demonów będziemy walczyć u boku Lilith co tłumaczyłoby dlaczego to Rathma był odpowiedzialny za przywrócenie jej z pustki.

Z kolei wybór ścieżki aniołów pozwoliłaby nam walczyć u boku archaniołów, a i być może pomóc uwolnić samego Inariusa z okowów piekielnych łańcuchów.

Oczywiście jest to tylko teoria. Mechanizm mocy może funkcjonować w zupełnie inny sposób, ale wiemy że moce te będą jedną z podstawowych mechanizmów.