CenterGame.pl

Umiejętności w Overwatch 2 są żywcem wyciągnięte z Heroes of the Storm

Jeden z graczy porównał projekt umiejętności bohaterów w Overwatch 2 z istniejącymi już w Heroes of the Storm. I jednoznacznie widać, że skille z HotSa zostały żywcem wyciągnięte do Overwatch 2

Teoretycznie nie powinno mnie dziwić, że umiejętności z jednej gry znajdują swoje zastosowanie w drugiej. Jednak aby bliżej pokazać moje zdziwienie trzeba wziąć pod uwagę, że zespół Overwatch i zespół Heroes of the Storm to zupełnie dwie odrębne jednostki rządzące się swoimi prawami. Każdy z zespołów posiada odrębne zespoły projektantów i deweloperów. I co prawda deweloperzy HotSa mają łatwiej bo wdrażają bohaterów z istniejących gier, tak ich pomysłowość musi być znacznie większa ponieważ poza podstawowymi skillami dostępnymi w Overwatch muszą utworzyć szereg umiejętności bohaterskich czy talentów.

I nie dziwiłby mnie fakt, gdyby dane postacie z HotSa pojawiły się po zapowiedzi Overwatch 2. Ale tutaj mamy zupełnie inną sytuację. Bohaterowie z HotSa mają zaprojektowane skille, które deweloperzy Overwatch 2 zaimplementowali jako talenty w drugiej odsłonie gry. Jeden z graczy zrobił ciekawe porównanie, które ujawnia te same skille Smugi, Genjiego i Hanzo zaimportowane z HotSa do OW2.

Pozostaje jeszcze jedna rzecz. Overwatch powstał na podstawie Titana, ogromnego MMO, które miało zrewolucjonizować rozgrywkę sieciową. Titan był w dosyć zaawansowanej produkcji, a zatem bohaterowie zaimplementowani do Overwatch mogli posiadać masę dodatkowych umiejętności w swoich drzewkach talentów. Te z kolei z miejsca mogły stać się inspiracją dla twórców Heroes of the Storm. W końcu Blizzard posiada bibliotekę, w której to trzyma masę projektów z porzuconych gier, a które mogą posłużyć w przyszłości innej produkcji.

Nie piszę tego aby negować twórczość poszczególnych zespołów w Blizzardzie. Ot po prostu znalazłem ciekawe porównanie kto od kogo się inspiruje 🙂