CenterGame.pl

Projektowano Starcrafta w stylu Diablo

Kiedy myślę o RTSach niemal na pierwszym miejscu mam Starcrafta. A teraz dowiaduję się, że projektowano Starcrafta jako hack’n slash w stylu Diablo.

Starcraft to jeden z najbardziej kultowych RTSów na świecie i chyba jedyny, który od lat może pochwalić się własnymi ligami i turniejami z ogromnymi pieniędzmi w tle. I mimo swoich wzlotów i upadków w dalszym ciągu jest jedynym tytułem, który w esporcie RTSów ma prawo bytu.

Niemałym zaskoczeniem dla mnie była informacja o tym, że w trakcie prac nad Diablo 3, deweloperzy mieli już w produkcji grę w podobnym stylu osadzoną w świecie Starcrafta. Informacje te ujawnił były już artysta pracujący w Blizzard North Oscar Cuesta, na którego to profilu pojawiły się nigdzie nie publikowane wcześniej zrzuty ekranu z wczesnej wersji Diablo III.

Podczas wywiadu z hiszpańskim portalem fanowskim Diablo przyznał, że w trakcie gdy przyszedł do Blizzarda przez pewien czas pracował nad projektem Hydra (podczas gdy powstawał już inny projekt Diablo III). Projekt Hydra został następnie anulowany i Oscar został przerzucony do kolejnego projektu, który wydał mu się znacznie bardziej ciekawy. Jak mówi „takie diablo w kosmosie”.

Po czasie ten projekt został anulowany i uruchomiono kolejny, który wydał się większości o wiele ciekawszy. To było Diablo ale w kosmosie. Nazwaliśmy je „Star-blo”. Pracowaliśmy nad nim kilka miesięcy, ale znowu, projekt został anulowany i wszyscy zostaliśmy przerzuceni do projektowania Diablo III.

Blizzard w trakcie swojej niemalże 30letniej karierze anulowała wiele projektów. Ale chyba pierwszy raz zdarzyło mi się słyszeć aby Starcraft kiedykolwiek był tworzony w stylu hackn’n slash. Jednym z najgłośniejszych anulowanych projektów był rzecz jasna Starcraft: Ghost opowiadający o przygodach Novy.

Ciekawi mnie jak taki produkt mógłby się prezentować. A może zagralibyście w Starcrafta taktycznego w stylu Gear of War: Tactics?