CenterGame.pl

Diablo III: Podsumowanie sezonu 20 – Część I

Prezentujemy podsumowanie kończącego się pomału sezonu 20 w Diablo III. Część I poświęcona jest w całości zestawowi Regalia Mundunugu.

PST z patchem 2.6.9 już działa, pora więc zabrać się za pewne podsumowania trwającego jeszcze sezonu nr 20, który powoli, lecz nieubłaganie zbliża się ku końcowi. Całość podzieliliśmy na kilka części, aby móc przyjrzeć się dokładnie poszczególnym aspektom. Zaczniemy od zestawu Regalia Mundunugu dla Szamana, który okazał się tak bardzo udany i grywalny, że… już jest przygotowany dla niego nerf w kolejnym patchu. Czy słusznie? Zobaczcie sami.


Regalia Mundunugu

WD w zestawie Regalia Mundunugu. Fanowska grafika ZeoArt, reddit

Przypomnijmy, co to za set i jakie w związku z nim zmiany otrzymał nasz Witch Doctor w patchu 2.6.8:

Jak tym grać?


W praktyce gracze stosują kilka wariacji umiejętności i itemów. Ja zaprezentuję Wam jedną z nich, defensywną, która daje nam dużo przeżywalności. Postaram się nie wchodzić w większe szczegóły buildu. Zainteresowani bez trudu odnajdą je na takich stronach jak icy-veins czy na samym YouTubie.

Naszym jedynym atakiem jest Duchowa Nawałnica z runą Manitu, które spamowanie z reguły wystarcza na pomniejszy trash (czyli zwykłe upierdliwie mobki), jednak na elity i bossy lepiej podtrzymywać atak w celu kumulacji większej ilości obrażeń, które zostają zadane wraz z wybuchami (kluczowy legendarny przedmiot to Ceremonialny Sztylet – Golibroda). Do obrony wykorzystujemy Duchową Wędrówkę i Żniwa Dusz, które czerpią bonusy z zestawu Mundunugu, z legendarnych Karwaszy Ornament Lakumby oraz aktywnej legendarnej mocy z Ceremonialnego Sztyletu Święty Żniwiarz. Wściekłe Voodoo zapewnia premię do obrażeń, zaś Przerażenie buffa do pancerza. Piranie zbierają nam mobki do kupy. Pasywne umiejętności to premie do obrażeń, redukcji czasu odnowienia i Medium, które raz na jakiś czas chroni nas przed śmiercią.


Oprócz wspomnianych wyżej przedmiotów, korzystamy jeszcze z Pierścienia Królewskiej Wspaniałości, dzięki któremu wystarczy nam nosić tylko 5 części zestawu Mundunugu oraz 2 części zestawu Karmazynowego Kapitana, aby mieć aktywne wszystkie premie. Legendarne mojo Spojrzenie Zagłady jest cennym źródłem obrażeń dla Duchowej Nawałnicy. Zestaw biżuterii Nieskończona Wędrówka w zależności od sytuacji na polu walki zwiększa obrażenia lub redukcję obrażeń. Pozostały nam 2 sloty na moce legendarne, które uzupełniamy pierścieniem Jedność, która zapewnia nam solidną porcję redukcji obrażeń. Ostatni slot to Maska Jerama, która zapewnia nam 200% bonusu do obrażeń.


Rozgrywka jest dynamiczna i satysfakcjonująca. Używamy piranii, duchowej wędrówki i rzucamy się w sam środek mobków. Używamy Żniw Dusz i spamujemy Duchową Nawałnicą. Gdy poziom trudności staje się dla nas wyzwaniem, przestajemy spamować Duchową Nawałnicą, a zamiast tego podtrzymujemy tę umiejętność w celu kumulowania obrażeń i wyzwalamy je potem wybuchami z mocy legendarnej Ceremonialnego Sztyletu Golibroda. Do pushowania tablicy będziemy musieli zrezygnować z niektórych źródeł redukcji obrażeń i zastąpić je Pierścieniem Pustki, które w połączeniu z umiejętnością Rój Szarańczy daje niezłego kopa do obrażeń i zmienia nasz gameplay w jeszcze bardziej dynamiczny. Musimy pilnować wszystkich buffów i dobrze manewrować postacią między mobkami.

Szaman był bardzo słabą postacią, jeżeli popatrzymy na tablice wyników poprzednich sezonów. Jak radzi sobie teraz? Jest na szczycie!

Zarówno w trybie normalnym jak i hardcore Szamani to zdecydowane kozaki w sezonie 20. Otwierają stawkę na równi z Krzyżowcami, którzy również są niezwykle silni. Pozostałe postacie są przynajmniej 5 poziomów Głębokiej Szczeliny do tyłu.

Zestaw Mundunugu miał umożliwić Szamanom konkurowanie z innymi klasami i rzeczywiście to zrobił, a może nawet ciut za bardzo. Oczywiście podczas całego sezonu była aktywna moc sezonowa, która pozwalała wybierać do Kostki Kanaiego dowolne moce legendarne jakie chcemy i na to też trzeba założyć poprawkę, aczkolwiek w przypadku Szamana zestaw mocy jest w standardowej formie: broń, pancerz, biżuteria. Blizzard w zbliżającym się patchu 2.6.9 już zapowiedział, że chce znerfić Szamana sprawiając, że Duchowa Nawałnica z runą Manitu nie będzie już więcej czerpać z wszelakich premii do przywołańców. Nie będziemy zatem już używać Maski Jerama oraz legendarnego klejnotu Egzekutor. Społeczność jest podzielona w tej kwestii, jednak zdaje się, że więcej komentarzy jest negatywnych. Ludzie boją się, że Blizzard zepsuje dopiero co naprawioną postać. Czy słusznie? Czy nerf dojdzie do skutku? Niedługo się przekonamy.


Osobiście grałem Szamanem w tym sezonie, w którym to postawiłem sobie za cel osiągnięcie 100 GR na trybie hardcore. Byłem zdziwiony jak łatwo udało mi się go osiągnąć. Gra sprawia dużo frajdy, a podbijanie wyższych Głębokich Szczelin to już kwestia samozaparcia: farmienia paragonów, wbijania wzmocnień Caldesana i poszukiwania coraz to lepszych przedmiotów. Dajcie znać, czy graliście Szamanem pod zestaw Regalia Mundunugu i jakie macie wrażenia z rozgrywki!