CenterGame.pl

Blizzard ujawnia kulisy powstania cinematiku z Diablo IV

Zwiastun Diablo 4, który został zaprezentowany podczas zeszłorocznego BlizzConu 2019 zachwycił wszystkich fanów gry. Blizzard postanowił od tego czasu ujawnić kulisy powstania tego cinematiku.

Demony, masa krwi, brutalne mordy. Gracze w końcu otrzymali to na co tak długo wyczekiwali. Zapowiedź Diablo 4 już przed rozpoczęciem konwentu BlizzCon budziła wiele emocji, a jej kulminację można było zobaczyć podczas zachwytów publiki po zakończeniu prezentacji zwiastunu gry.

Proces tworzenia animacji od zawsze sprowadzał się do kilku etapów. Jednym z nich jest nagranie realnych zachowań postaci w określonych sytuacjach. Przykładowo gdy gracz otrzymuje cios rozgląda się po okolicy. Na tej podstawie tworzone są następnie makiety 3D, które mają za zadanie wykonać ruchy w niemalże ten sam sposób.

Powyższy schemat został zaprezentowany przez Justina Rascha, który pracuje w Blizzardzie jako starczy animator cinematików.

Oczywiście w trakcie tworzenia animacji pojawiają się dziesiątki etapów, jednak sam muszę przyznać, że o tym dowiedziałem się z dopiero z materiałów Justina. W większość wierzyłem, że polega to w głównej mierze na stworzeniu papierowych szkiców, na podstawie których następnie powstają makiety 3D, na które nakłada się pozostałe efekty.

Koniec konców efekt jaki zobaczyliśmy podczas BlizzCon 2019 był czymś wyjątkowym. Czymś na co czekaliśmy od pierwszych zapowiedzi Diablo 3. Mrok, gore, brutalność. Dostaliśmy to wszystko w pięknej formule.